Chasing Shadow

IMG_20130817_112401

Just another post about my silly cat, Rooie. I think I played chasing shadow like more than an hour with Rooie, I kinda fool him with my finger’s shadow on the wall and he chased the shadow like a mad cat! It was fun, and after that he got reaaally tired and joined his older “brother”Ā  šŸ™‚ on the couch. What a life.

IMG_20130816_094648

Tjakra the older cat, is slightly brighter than Rooie, more observant and over thinking, snob and a very clean cat. Rooie is 2 years younger than Tjakra and he’s really playful but timid, dumb and super innocent. If there’s some mess in the house we immediately know, OK Tjakra did this. He is such a demanding cat, if my husband forgets to clean their litter he will piss around the house or acting out! Or if his water gets warm he will meow like there is no tomorrow. Rooie is a chill cat compares to Tjakra. He will eat what is served, never complains, he just wants to be loved and plays. They have totally different characters and we love them šŸ˜€ and they are also very sweet to each other.

Dahlia is one of my favorite flowers (I have a lot of favorite flowers though hehehe)..but I never bought fresh red dahlias thus when I saw red dahlias I had to buy them. And look, how pretty and daring they are!

IMG_20130816_040252-1

Meanwhile, I hope you like this music from a new Dutch singer Qeaux Qeaux Jones. Her new album will be released next month (finally!) Alright, I am wishing you a lovely Sunday!

Advertisements

9 thoughts on “Chasing Shadow

    • Hihi berantem lah pasti nel, cm masih wajar soalnya dua dua nya jantan pula. Tp mereka jg sayang satu sama lain. Duh apa ya, lupaaa! cuma yg satu lagi itu bunga hias untuk di dalem, maaf lupa nama nya :p

      • wah kok sampe gitu ya? serem juga.. dulu pas ambil si merah aku ada teknik nya supaya mereka gak shock…jadi kesini nya baik baik aja nel. Kalo anjing aku juga kurang ngerti gimana ngatasin nya ya hihihi…

  1. woooww i found another cat lover. Mereka tidurnya nggak pelukan ya Pie. I love cat also sampai sll pny cat food di tas, keranjang sepeda, mobil. Pas pulang kerja aku lihat kucing kurus banget. Hij zag er niet uit deh. Tak bela-belain nyari zijstraat biar bisa balik lg. Udah siap2 telp dierenasiel or dierenambulance, eh ternyata bukan zwerfkat. Ada bord disamping trottoir : Ik heb een baas. Ik ben herstellende van ziekte. Geen dierenambulance bellen en mij niet meenemen. Trus ada meneer nyamperin. Ktnya itu kucing suka baring2 di situ. Karena emang kurus banget pernah dikirain zwerfkat dan dibawa ke asiel. Mknya trus dipasang bord disitu.

    • Ik ben echt een kattenliefhebber hoor! kalo aja ga tinggal di apartemen pasti aku udah miara kucing banyak..*eh ga juga ding pak boss pasti marah2* Tp aku emang cinta bgt sm binatang terutama kucing! dr kecil selalu punya kucing. Ah, untunglah ada papan pengumuman nya ya. Orang sini memang care sama binatang…sukur deh ya bukan kucing yg sakit kayak yg noni pikir :))) Punya kucing brapa kalo boleh tau?

      • A house is not a home without a cat (cats). Sekarang sih cuma pny 1, een oude heer van 11 jaar, namanya Boeng. Jd sesi main2 kayak rooie udah lewat. Lhah aku jg tinggal di apartemen, gak bisa miara banyak2, lagian ongkos pensioen mahaaaal. Kt gak berani nitipin ke kenalan kalau vakantie, takut ilang, orang di apartemen yg cuma seuplik gini dia pernah salah pintu. Habis itu nggak berani keluar lagi deh.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s