Our Cozy Nest

I have been cleaning up so much lately, which should have been done in Spring (hellooo that is why they call it spring cleaning, eh?) But, due to bad weather and lack of determination, hence the late spring summer cleaning. Which resulted to why I am posting this blog post πŸ˜€ My only problem is cat hair. It’s everywhere! Aside from that, I love cleaning, so I did it happily over the weekend πŸ™‚

We have been living here for nearly 2 years and we have done some major uplifts in the apartment. I said major because before we moved in the apartment looked totally different than what it is now. We’re still updating the rooms with little personal touches to make it feels more like our home. We are not rushing ourselves to complete the house in one go, instead we collect stuff we love and fits in our house.

And a home feels like a home when it is filled with personal 
things and love, not just stuff you can buy.

Our apartment is a 4 room apartment, which in Dutch means it’s an apartment with 3 bedrooms and 1 living room. We use the 3rd bedroom as our study room slash dressing room. This nest is what I call home..

This time I only show you our living room and our dining room adjacent to the living room.

DSCN1981 Living room

The painting above TV is an artwork made by my father in law. He is an artist and he draws beautiful paintings with Karisma pencils.

DSCN1990

above the couch is the center piece in this room, a sweet painting we bought from a local artist.

my cat lies where he is not supposed to lay down. i put his brown blanket but he chose not to lay on it. typical.

DSCN1985

DSCN1983cat stuff i got as presents

DSCN1987

some books

DSCN1993

dining area, the chairs were once oma’s dining chairs. on the right is J’s music nook where he plays his electric piano. we haven’t done anything with the empty walls, but definitely plan to hang some pictures or some artworks.

DSCN1997

Dining table. I like this area because it is very Indonesian. If we go home, I will buy more Indonesian stuff to mount on the empty wall on the left side. If you’re wondering what that thing is on the right side, that is sapu lidi, to brush the cat hair off the table…sigh.

DSCN1995

knick-knack

DSCN1998

white ladder cabinet filled with some personal things, ie: my wedding bouquet, vintage camera, parents’ pictures and Russian souvenirs we got from work

I am not sure what you call our home in terms of style, we do not put our style in one category. However, we love colors and things from different countries, and we do not follow trends. We choose wooden accessories, colorful cushions (fave: Nepalese cushion covers..ah so beautiful!), anything with colors, we keep souvenirs from families and friends and use hands-me-down furniture. We are not really into monochromatic style at all…it really does not suit our personalities :p . This is what it looks for now but it can change drastically over the times as we like to keep on editing our stuff.

So welcome to our cozy nest πŸ™‚ πŸ™‚

Advertisements

27 thoughts on “Our Cozy Nest

  1. pop, aku kelewatan postingan ini. Aduh….duh, kalo disana udah aku kekepin itu barang2mu hahahahaha trus gak mau dikembalikan karena sangking lucu2nya πŸ™‚ aku sukaaaaaaa bagnet. Sofanya keren deh dan nyaman banget buat kruntelan, plus…..si kucing lucuk itu aduh makjang pengen aku uyel2 hahaha.

    pas liat meja makan, aku langsung inget punya nyokap tapi minus sapu lidi yaaa huhahahaha.

    trus pemandangannya bagus ya pop, itu kalo malem2 banyak lampu apa gimana ya??

    rumahnya bersihhhhhh dan nyaman banget πŸ™‚ sukaaaaaaa

    • Makasih ya πŸ˜€ Iya si kucing itu banci kamera, tauk aja orang moto2 >,< hahaha sapu lidi nya eksis banget yah tp berguna jg wat ngusir kucing2 kalo mereka naik2 ke meja. Baru dibersihin kali non jd nya mah keliatan bersih *buka aib* hihihi.

      • huhahaha…gaklah, aku rasa kamu emang tipe yg rajin bersih2 gitu, itu keliatan kaleng2nya bersih πŸ™‚

        pop….di dinding bikin hiasan dinding dari foto2 si kucing aja πŸ™‚ pasti lucu2 gitu kalo di foto close up mereka

      • Ide yg bagus tuh non, kebetulan kemaren kita kan ke rumah temen, mereka pasang foto kucing nya satu bijik di dinding tp lucu bgt. Hahaha,kucing’e eksis!

      • huhahaha…yg punya rumah malah gak ada fotonya ya :0
        si double G juga punya kucing putih item kayak kamu gitu pop. Namanya mama poes, kalo mereka lagi di hutan, biasanya kita yang kebagian jagain sama ngasih makan. Kemaren kan dia kayaknya dipukul apa ditabrak gitu, pas di rontgen ada bagian di perut yang rusak sama di mulutnya juga. kesian banget.

        eh…iya si mamahnya matt kan bikin foto anjingnya gitu, trus di cetak itemputih tapi close up, trus di bagian2 pinggirnya dia jait2 pake benang gitu warna warni, lucu deh pop, baru setelah jadi di gantung di dinding. coba kapan aku minta dia kirimin fotonya ya, sapa tau kamu pengen buat

      • Ihhh kok tega banget sih orang itu mukul binatang?!!! Ya ampunn.. lucuk namanya mama poes, temen kita yg majang foto kucing nya itu nama kucing nya katpoes (kucing kucing) hihihi. Iya kalo ada waktu kirimin yah non, gw suka juga bikin2 gitu πŸ™‚ makasih ya!

      • Popppppp kamu belon tau aja yaaa di sumut itu kucing aja dimakan 😦 matt stress pas tau pertama2. itu awal2 dia pindah ke sibolga. trus kita jadi perhatian juga nih, gegara kan di medan ada tuh istilahnya B1 alias anjing yg juga dimakan, nah dimedan jarang banget loh ada anjing liar 😦

        aku email ibu mertuaku itu ya Pop, biar dia kirimin foto anjingnya hehe, entar aku email or twitt kamu

  2. Ruang tv-nya cozy banget Pie.. aku juga sebelum pindahan nih masih beberes2 apt baru supaya nanti ga gatel pingin ngacak2 setelah ada bebi.. hahaha..

    • Aih makasih ‘be ^_^ saking cozy nya kali ya kita nih suka berebutan sama kucing2 yg ngejajah sofa itu 😦 sibuk sama nge-prep apartemen baru skrg ya be? walopun sedikit ribet pasti puas deh sama hasilnya nanti..apalagi apt baru kalian udah lucuk juga.

  3. Iya gue juga sukanya campur aduk meskipun pasti bakal menjurus ke satu kesamaan sndr lah tapi kalo rumah yg ada theme gitu rasanya kayak rumah punya si designer bukan si empunya rumah. Personal things what make it feels like home. πŸ™‚

    • Iya gw suka nya banyak May, ya bohemian ya kitsch ya ethnic *labil…tp karena tinggal berdua sm suami ya dia jg bawa barang jd nya ya gini deh. Gw nahan2 sebenernya klo gw tinggal sendiri pasti rumah gw hippie bgt LOL. Gw juga suka bgt sama apartemen loe may, kreatif abisss!!kayak yg punya *ciiyeehhh..ciyyeehh…

  4. Piiiie, miara kucing di eropahh gampang gk sih?
    Gue dulu di Jakarta ada kucing 8 biji eh ekor, tapi kan kita orang ada mbak dan nyokap yang senantiasa ngebersihin eo dan ngasih makan (gue mah bagian elus2 aja). Repot gak kalo mau liburan atau lo dan J pulang malem / clubbing dsb?

    Btw gue juga niatnya flat yang besokan mau full Indonesia deh temanya hahaha.. Atau tema timur tengah gitu hahahaha..

    • Loe suka kucing jg ya? Gampang kok My..yg buangin ee emang suami gw 2x seminggu sih *tetep sok ratu. Cuma selebihnya gw. Ga neko neko, kasi makan aja 2x sehari & untungnya kalo liburan adaaa aja yg mau bantuin. Ada temen yg pulang kerja ngasi makan, titip di mertua, ato sodara nya suami yg nginep di rumah lah…atau ga ditarok di hotel hewan gt 7 euro sehari per kucing.

      Gw suka banget sama yg ethnic gt berhubung orang indo yaaa ada aja yg bawain kalo kesini, itu kaca di dining area gw beli pas Pasar Malam disini saking kangennya ma indo 😦 Nah kalo elo cakep tuh barang2 dr pakistan gt iihh aku sukkaaa!!!

  5. That taplak meja, looks so old school yet so pretty at the same time.. love the simple interior of your apartment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s